Team Linnéa

Team Linnéa
Består av en Buster M, en jävla massa spö/rullar och två fiske dårar Mild & Frohm

tisdag 23 juni 2009

Gösfiske i Mjörn




Då första goa kvällen på länge kom så bestämde vi oss för testa lite trolling i Mjörn efter "stor" gös men vi anade att det va lite för kallt i vattnet en för att gösen skulle va riktigt på hugget. Vi rampade kl 20:00 och puttrade iväg i spegelblankt vatten. johan trodde stenhårt på sina mans 15+ och 25+ medans jag satte på en mans 15+ och en strikepro 6m. efter någon timme och utan minsta hugg så bytte jag strikepron mot en silverblå nisse och då högg det på ganska omgående. kände direkt att det inte va en gös utan en wedda.. en slank sak på runt 3,5kg. efter avkrokning började det skymma och jag satte min nisse i sprutet istället för minska risken för ev trassel. hände inte mycket efter detta förens vid 12 snåret då small det på i sprutet och en gädda på ca 4,5kg satt fast. Ingen gös denna kväll men vi återkommer. visade trots allt mycket betesfisk på lodet och det va 15,9grader i vattnet men 5+ på land då vi tog upp båten brrr..
// Christer//

1 kommentar:

  1. Hallå Gubbs,

    Larsson har gjort Mjörn premiär! Det gick la sådär men jag lyckades dra upp min livs första Gös i alla fall!
    Rapport med bilder finns på www.flyfiction-andreas.blogspot.com

    //Larsson//

    SvaraRadera