Team Linnéa

Team Linnéa
Består av en Buster M, en jävla massa spö/rullar och två fiske dårar Mild & Frohm

tisdag 26 maj 2009

gösafiske




Jag och Mild va sugna på testa lite gösfiske och våra familjer klagar som fan på att dem aldrig får fisk på bordet numera då vi till 90% fiskar oätbara fiskar typ Gädda Id Sutare och alla andra tandlösa kräk.. Så tänkte ta en slaktar tur till Ellenö. Men som vanligt är det inte så lätt som man tror utan det blåste som faan och va allmänt trögt men efter 2 timmar och en grundkörning satt första gösen på kroken. Den högg en gröngul nisse och vägde 1,5kg så den slog jag ihjäl direkt. sedan fick jag den minsta gösen jag sett på en grön plugg och den fick simma hem.. sedan efter några timmar fick jag en till på 1,5kg på min gröna nisse. Grundstötningen va skum vi körde i runt 17knop då motorn helt plötsligt slog i botten trots det va samma djup som hela transportsträckan. va en jäkla sandbank så hände inget direkt men man vaknade till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar